Service



Wij hebben de meest gestelde vragen en hun antwoorden rond het gebruik van
www.hobbycar.nl voor uw op een rijtje gezet !

1. Zijn alle prijzen inclusief btw ?
Ja, alle prijzen zijn inclusief btw.

2. Hoe weet ik dat mijn bestelling is doorgekomen, en dat deze uitgeleverd gaat worden ?
Nadat uw bestelling is verwerkt, ontvangt u online een bevestiging waarin de totale prijs van de bestelling en verzendkosten zijn vermeld. Wij adviseren u wel deze bevestiging af te drukken.

3. Wat is de levertijd van het bestelde artikel ?
De artikelen welke wij in voorraad hebben kunnen wij binnen een week aan u leveren, echter mochten er artikelen zijn welke moeilijk of niet meer te leveren zijn dan zullen wij u hiervan per e-mail op de hoogte houden.(Let-op !!! wij hebben steeds wisselende voorraden en OP=OP.)

4. Wat zijn de verzend en administratiekosten ?
De kosten welke wij in rekening brengen als verzend- en administratiekosten zijn per bestelling een vast bedrag van € 6,50 euro binnen Nederland bij een totaal bestelbedrag boven de € 65,00 gratis.  De kosten welke wij in rekening brengen als verzend- en administratiekosten zijn per bestelling een vast bedrag van € 11,50 euro binnen Belgë bij een totaal bestelbedrag boven de € 117,50 gratis. De verzendkosten staan apart vermeld op het bestelformulier. Buiten Nederland en België zijn de verzend en administratiekosten per e-mail op aanvraag .

5. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen ?
Ja ook kunt u de bestelling zelf afhalen op ons vestigingsadres in Tilburg. Als u dit vermeld bij uw bestelling, nemen wij per email of telefonisch contact met u op wanneer de bestelling voor u klaar staat. En maken wij een afspraak wanneer u deze kunt ophalen. U bespaart hiermee immers wel de verzendkosten.

6. Wat gebeurd er wanneer een artikel is uitverkocht ?
Wanneer een artikel tijdelijk is uitverkocht, wordt u hiervan onmiddelijk op de hoogte gebracht en stellen wij alles in het werk om het artikel zo spoedig mogelijk na te leveren. Mochten wij door overmacht niet kunnen leveren, dan komt uw bestelling voor dit artikel noodgedwongen te vervallen. (Let op !!! wij hebben steeds wisselende voorraden en OP=OP)

7. Wat zijn de voorwaarden voor de retourzending ?
Het artikel moet in nieuwe staat zijn en in het oorspronkelijke verpakkingsmateriaal niet beschadigd worden teruggezonden. Gebruikte artikelen of produkten welke zijn beschadigt door onoordeelkundig gebruik komen niet voor retourzending in aanmerking. Een retourzending moet altijd gefrankeerd worden teruggezonden, (Deze kosten worden indien nodig door Hobbycar modelauto's verrekend), niet of niet volledig gefrankeerde zendingen zullen door ons worden geweigerd en komen de kosten hiervoor € 13,50 voor rekening van verzender.

8. Wanneer worden de artikelen vervangen ?
Zodra wij het artikel van u ontvangen hebben, sturen wij u zo spoedig mogelijk een vervangend exemplaar toe. de verzendkosten naar uw adres zijn in dit geval voor onze rekening.
9. Hoe wordt de terugbetaling geregeld ?
Zodra de bestelling voor het artikel geannuleerd wordt, ontvangt u het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terug op uw Bankrekeningnummer. Restitutie van dit bedrag vindt plaats nadat wij het artikel van u hebben terug ontvangen. en neemt ongeveer 2 weken in beslag.
10. Voor wie zijn de kosten van de retourzending ?
De kosten van de retourzending zijn voor uw rekening tenzij er spraken is van een fout van de zijde van Hobbycar modelauto's. De oorspronkelijke verzendkosten komen niet voor restitutie in aanmerking.

11. Fout van Hobbycar modelbouw models ?
Wanneer u ondanks onze goede zorgen toch een beschadigd of onjuist artikel ontvangt, zullen wij naast het aankoop bedrag, tevens de kosten van retourzending alsmede de oorspronkelijke verzendkosten restitueren.

12. Hoe wordt de betaling geregeld ?
Alle bestelliningen zullen door de klant vooraf via Ideal, Paypal of Mistercash direct worden betaald, zonder korting of compensatie, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen met Hobbycar modelauto's. Bestelde artikelen betalen onder rembours bij aflevering bij u thuis aan de postbode. Ook kunt u vooruit betalen d.m.v. een grio of bankoverschrijving of storten op rekening NL890000246059 van de ING bank t.n.v. HobbyCar Tilburg.
13. Kan ik een besteld artikel bij iemand anders laten bezorgen ?
Het is mogelijk een artikel bij ons te bestellen en het dan bij een ander te laten bezorgen, als het bijvoorbeeld om een cadeautje gaat. Wanneer u de gegevens op de bestelpagina invult, moet u dit even bij de kolom OPMERKINGEN vermelden. (Let op dit kan alleen als het artikel vooruit is betaald).

14. Het door mij bestelde artikel heb ik nog niet ontvangen ?
Schrijf een e-mailtje naar info@hobbycar.nl vermeld hierbij uw ordernummer en naam en leg uit wat er volgens u aan de hand is, en u krijgt vervolgens van ons zo spoedig mogelijk bericht.
Wij willen dat u volledig tevreden bent met uw aankoop bij Hobbycar modelauto's
Wanneer u, ondanks onze zorgvuldige controle, aanmerkingen heeft op het artikel wat u heeft gekocht, dan kunt u binnen 7 dagen na ontvangst van het artikel contact met ons opnemen. Wij zijn bereikbaar van Maandag t/m Vrijdag tussen 10.00 uur en 17.30 uur, Telefoonnummer 013-4639142. In gezamelijk overleg bepalen wij dan of het artikel wordt geruild of dat u uw geld terug ontvangt. In beide gevallen zend u het artikel naar ons terug.